"סוף העולם שמאלה" - פריפריה ומרכז, בקולנוע הישראלי

  • יישובי הפריפריה היו במשך שנים רבות "מחוץ לתחום" עבור הקולנוע הישראלי אשר פעל רובו ככולו באזור תל אביב והמרכז. סרטו של רם לוי "לחם" משנת 1986 היה הראשון אשר הביא את סיפורן של עיירות הפיתוח אל הקהל הישראלי ופתח למעשה את כול הדיון הקולנועי ביחסים המורכבים בין הפריפריה "הנכשלת" למרכז הדומיננטי והחזק.   

אולי יעניין אותך גם...

קולנוע עם כיפה: דת ואמונה בקולנוע הישראלי
נקמה או סליחה
סקס ומיניות - בעולם משתנה
פמיניזם – המהפכה שהצליחה
משחק האמת והשקר -דמותו של הבלש בקולנוע
יפות אך מסוכנות - דמות הפאם פאטאל בקולנוע
הקיבוץ – החלום הסוציאליסטי ושיברו
קולנוע קווירי- הקהילה הלהט"בית בראי הקולנוע
קולנוע פלסטיני
בין קודש לחול – ירושלים בראי הקולנוע הישראלי
מסך קטן בתוך מסך גדול - הטלויזיה בקולנוע
וול סטריט והקפיטליזים
נלסון מנדלה: האיש שידע לסלוח
אקולוגיה וסביבה בראי הקולנוע
מילוש פורמן - גורלנו בידינו , אך המחיר יקר

בניית אתרים BestSite

© 2018 by Ziv Alexandrony

  • white phone png
  • white mail png
  • white whatsapp png